Життя вимагає
неухильної турботи про примноження інтелектуального потенціалу нації. А саме
над цим завданням намагаюсь я працювати
як на уроках так і з позаурочний час. Веду певну організаційну роботу щодо
задоволення потреб учнів у додатковій освіті, залучення молоді до творчої діяльності, важливу роль у цьому відіграють
предметні тижні, що вже стали доброю традицією в школі. Цінність цієї практичної
роботи полягає не тільки в створенні
сприятливих умов для нагромадження знань, а й прилучення юних до культури
праці, пошуку. До участі в таких тижнях прагнемо залучити якомога більшу
кількість учнів, тих, які цікавляться мовною наукою та заохочую
їх участь.
Мета
таких тижнів – надання додаткової освіти, пропаганда рідної мови. Вони сприяють
підвищенню якості знань учнів,розширенню їхнього кругозору,дають можливість
одержати більш широку ґрунтовну підготовку.
Зміст та
ефективність роботи залежить від правильної організації й проведення
різноманітних заходів. Тому у нас вона багатогранна і спрямована на
вдосконалення мовної грамотності. З цією метою використовую як традиційні
методи роботи , так і впроваджую нестандартні форми навчання і виховання:
уроки,години,спілкування,анкети,ігри,вікторини тощо.
Всі ці заходи
такі,що дають можливість учням висловити свої думки,подискутувати,взяти участь
у конференціях,вікторинах…
В ході такої
роботи учні мають змогу розкрити свої таланти,здібності, а форми роботи
відповідають інтересам і потребам.
Вважаю за
доцільне кожен такий тиждень розпочинати інформаційним бюлетенем,радіогазетою
або випуском стіннівки. Самостійна підготовка доповідей,виступів,повідомлень не
лише сприяє поповненю знань та розвитку мовлення але і навчає порівнювать,робити
власні висновки та узагальнення.
Розвитку літературних
здібностей і смаку сприяють творчі
конкурси юних поетів,прозаїків,вернісажі. Такий вид діяльності формує у
школярів навички писемного зв’язного мовлення, своєрідні манери письма, прагнення
писати цікаво, яскраво.
Я переконана, що в ході тижня мови необхідними
є єдині тематичні уроки та уроки розвитку зв’язного мовлення.
А традиційними вже стали спільні години
спілкування,які,без сумніву, пробуджують інтерес до проблеми, що піднімається,
та дають можливість виробити власні естетичні погляди і художні смаки.
Під час підготовки таких
тижнів вважаю за необхідне дотримуватись принципу поступовості і послідовності.
А саме: детально продумати план та
програму, зробити відповідний добір літератури, провести необхідні
консультації,надати рекомендації, залучити громад кість і т.д.
Тільки за такої умови
вдається створити оптимальний емоційний
фон, розвивати інтерес до предмета,формувати потребу в повних знаннях.
На мою думку, предметні
тижні, зокрема тиждень мови,-це один з перспективних напрямків формування
особистості і пропаганди предмета/рідної мови/
ТИЖДЕНЬ МОВИ
«СЛОВО, ПІСНЕ, ДУМО КОБЗАРЕВА
ВИ - ОКРАСА Й СУТЬ МОГО ЖИТТЯ»
День слов’янської писемності
Інформаційний
бюлетень «Слово про слово»
Єдині
уроки писемності під девізом: «Мова-це пісня душі,покладена на слова!»
Виставка
літератури «Пізнаємо світ у слово»
День творчості
Поетичний
вернісаж «Поезія-це завжди неповторність,
якийсь безсмертний
дотик до душі»
Засідання
методооб’єднання вчителів гуманітарного
циклу з
питання: «Підвищувати мовну компетенцію вчителя».
День мовної культури
Уроки розвитку мовлення «Магія слова»
Предметна олімпіада знавців рідної мови
День цікавих ідей
Педагогічна рада « Роль педколективу школи у
вихованні
в учнів любові до рідної мови ,вироблення в них навичок
грамотного письма»
Анкета «Шляхи плекання рідної мови»
День відкритих дверей
Відкриті уроки під девізом: «Хочеш добра своїй нації
- не
нехтуй рідноїю мовою»
Година спілкування «Слово про мову»
День мовних розваг
Вікторина «Укрвїнська мова-геніальна біографія
українського
народу»
Маленький головоморочник
Мовний калейдоскоп
Немає коментарів:
Дописати коментар