четвер, 17 березня 2016 р.

Життя вимагає неухильної турботи про примноження ін­телектуального потенціалу нації. А саме над цим завданням намагаюсь  я працювати як на уроках так і з позаурочний час. Веду певну організаційну роботу щодо задоволення потреб учнів у додатковій освіті, залучення молоді до творчої  діяльності, важливу роль у цьому відіграють предметні тижні, що вже стали доброю  традицією в школі. Цінність цієї практичної роботи  полягає не тільки в ство­ренні сприятливих умов для нагромадження знань, а й прилучення юних до культури праці, пошуку. До участі в таких тижнях прагне­мо залучити якомога більшу кількість учнів, тих, які цікавляться мовною наукою та заохочую їх участь.
Мета таких тижнів – надання додаткової освіти, пропаганда рідної мови. Вони сприяють підвищенню якості знань учнів,розширенню їхнього кругозору,дають можливість одержати більш широку ґрунтовну підготовку.
Зміст та ефективність роботи залежить від правильної організації й проведення різноманітних заходів. Тому у нас вона багатогранна і спрямована на вдосконалення мовної грамотності. З цією метою використовую як традиційні методи роботи , так і впроваджую нестандартні форми навчання і виховання: уроки,години,спілкування,анкети,ігри,вікторини тощо.
Всі ці заходи такі,що дають можливість учням висловити свої думки,подискутувати,взяти участь у конференціях,вікторинах…
В ході такої роботи учні мають змогу розкрити свої таланти,здібності, а форми роботи відповідають інтересам і потребам.
Вважаю за доцільне кожен такий тиждень розпочинати інфор­маційним бюлетенем,радіогазетою або випуском стіннівки. Самостійна підготовка доповідей,виступів,повідомлень не лише сприяє поповненю знань та розвитку мовлення але і навчає порівнювать,робити власні висновки та узагальнення.
Розвитку літературних здібностей і  смаку сприяють творчі конкурси юних поетів,прозаїків,вернісажі. Такий вид діяльності формує у школярів навички писемного зв’язного мовлення, своєрідні манери письма, прагнення писати цікаво, яскраво.
 Я переконана, що в ході тижня мови необхідними є єдині тематичні уроки та уроки розвитку зв’язного мовлення.
 А традиційними вже стали спільні години спілкування,які,без сумніву, пробуджують інтерес до проблеми, що піднімається, та дають можливість виробити власні естетичні погляди і художні смаки.
Під час підготовки таких тижнів вважаю за необхідне дотримуватись принципу поступовості і послідовності. А саме: детально продумати план  та програму, зробити відповідний добір літератури, провести необхідні консультації,надати рекомендації, залучити громад кість і т.д.
Тільки за такої умови вдається створити оптимальний  емоційний фон, розвивати інтерес до предмета,формувати потребу в повних знаннях.
На мою думку, предметні тижні, зокрема тиждень мови,-це один з перспективних напрямків формування особистості і пропаганди предмета/рідної мови/































ТИЖДЕНЬ МОВИ
«СЛОВО, ПІСНЕ, ДУМО КОБЗАРЕВА
ВИ - ОКРАСА Й СУТЬ МОГО ЖИТТЯ»

День слов’янської писемності
Інформаційний бюлетень «Слово про слово»
Єдині уроки писемності під девізом: «Мова-це пісня душі,покладена на слова!»
Виставка літератури «Пізнаємо світ у слово»

День творчості
Поетичний вернісаж «Поезія-це завжди неповторність,
якийсь безсмертний дотик до душі»
Засідання методооб’єднання вчителів гуманітарного циклу з
питання: «Підвищувати мовну компетенцію вчителя».

День мовної культури
Уроки розвитку мовлення «Магія слова»
Предметна олімпіада знавців рідної мови

День цікавих ідей
Педагогічна рада « Роль педколективу школи у вихованні
в учнів любові  до рідної мови ,вироблення в них навичок
грамотного письма»
Анкета «Шляхи плекання рідної мови»

День відкритих дверей
Відкриті уроки під девізом: «Хочеш добра своїй нації - не
нехтуй рідноїю мовою»
Година спілкування «Слово про мову»

День  мовних розваг
Вікторина «Укрвїнська мова-геніальна біографія українського
народу»
Маленький головоморочник

Мовний калейдоскоп

Немає коментарів:

Дописати коментар