вівторок, 29 березня 2016 р.

Тема. Підсумковий крок за темою „Неповні речення"
Мета.
Систематизувати й узагальнити вивчений матеріал; підвищувати грамотність учнів; розвивати навички зв’язного викладу наукової інформації; виховувати екологічну культуру школярів; визначити рівень засвоєння теми.
I.                     Словниковий диктант( на повторення вивченого матеріалу).
По-білоруськи, колись-то, рано-пораненьку, в цілому, уповні, назовсім, не сьогодні-завтра, по- латині, анічичирк, дедалі, глянь-но, все-таки, дещо, аніскілечки, неабихто, отож-то.
II.                   Виконання вправ на узагальнення й закріплення теми „ Неповні речення”
1.       Пунктуаційний аналіз тексту.
-          Розставте розділові знаки в діалозі(діалог записаний на дошці заздалегідь)
Як ти провів вихідний день
Був у лісі І гарно відпочив Препогано
Хіба ти не любиш природи Дуже люблю
Що ж тобі зіпсувало настрій Жорстокість і безкультур’я наших людей Так ти не сам бву Сам
Не розумію
2.       Бесіда.
-          А ви розумієте хлопчика? Що в лісі могло зіпсувати настрій хлопчика, закоханого в природу?
-          Яких речень у діалозі більше: повних чи неповних? У яких стилях мовлення найчастіше зустрічаються неповні речення?
III.                  Узагальнення і систематизація теоретичних відомостей про неповні речення.
-          Підготуйте усне повідомлення на тему „Неповні речення. Сфера їх застосування та стилістична роль”
IV.                Тести.
Виберіть правильні варіанти відповідей.


-                   Що потрібно зробити для того, щоб перебудувати відповіді так, щоб вони стали неповними реченнями (Потрібно опустити окремі члени речення, уникаючи невиправданих повторів.)
-                   Як саме ви запишете подані речення - як пряму мову чи діалог
-                   Пригадайте правила запису діалогу. ( Кожна репліка пишеться з нового рядка, перед нею ставиться тире. Якщо репліки супроводжуються словами автора, то після слів автора ставляться кома (знак питання, знак оклику) і тире, слова автора пишуться з малої літери. Якщо слова автора стоять перед реплікою, то після них ставиться двокрапка, репліка записується з нового рядка і перед нею ставиться тире.)
1)              - То Василько живий ! - скрикнули разом Яким і Олена.
2)              - Так усі хочете забирати пашпорти?- скрикнув управляючий.
-       Усі, - відповіли.
3)              - Ти мене забула.
-       Ні, не забула .
4)              - Ніно, ти завтра приїдеш?
-       Не знаю , чи завтра.
5)              - Чіпка продав хліб.
-       Кому?
6)              - Чи не семінарист?- питає старий з брички.
-       Ні вже, не семінарист, - відказав Антось.
( Можна три речення переробити колективно, а три - самостійно .)
1.      Самостійна робота.
-                   Зробіть самостійно синтаксичний розбір поданих речень.
I                   в. 1) - Живий... ( розповідне, неокличне, просте, двоскладне, неповне ( пропущений підмет), непоширене, неускладнене)
II                в. 2) Кому? (питальне, неокличне, просте, двоскладне, неповне
( пропущений підмет, присудок, додаток), поширене, неускладнене)
( Завдання перевіряється шляхом взаємоперевірки)
IV Підсумок уроку.
-          Що нового про просте речення ви дізналися під час вивчення даної теми?
-       Як відрізнити повне речення від неповного?
-       Які особливості інтонації в неповних реченнях?
-       Де використовуються неповні речення?
-       Для чого потрібні знання, одержані під час вивчення теми?
V Домашнє завдання.

Параграф 3, підготуватися до тематичного оцінювання з теми „Неповні речення”

Немає коментарів:

Дописати коментар