Мета.
Систематизувати й узагальнити вивчений
матеріал; підвищувати грамотність учнів; розвивати навички зв’язного викладу
наукової інформації; виховувати екологічну культуру школярів; визначити рівень засвоєння
теми.
I.
Словниковий диктант( на повторення вивченого
матеріалу).
По-білоруськи, колись-то,
рано-пораненьку, в цілому, уповні, назовсім, не сьогодні-завтра, по- латині,
анічичирк, дедалі, глянь-но, все-таки, дещо, аніскілечки, неабихто, отож-то.
II.
Виконання
вправ на узагальнення й закріплення теми „ Неповні речення”
1.
Пунктуаційний аналіз тексту.
-
Розставте розділові знаки в діалозі(діалог
записаний на дошці заздалегідь)
Як
ти провів вихідний день
Був у лісі І гарно відпочив Препогано
Хіба ти не любиш природи Дуже люблю
Що ж тобі зіпсувало настрій Жорстокість
і безкультур’я наших людей Так ти не сам бву Сам
Не
розумію
2.
Бесіда.
-
А
ви розумієте хлопчика? Що в лісі могло зіпсувати настрій хлопчика, закоханого в
природу?
-
Яких речень у діалозі більше: повних чи
неповних? У яких стилях мовлення найчастіше зустрічаються неповні речення?
III.
Узагальнення і систематизація теоретичних
відомостей про неповні речення.
-
Підготуйте усне повідомлення на тему „Неповні
речення. Сфера їх застосування та стилістична роль”
IV.
Тести.
Виберіть правильні варіанти відповідей.
-
Що потрібно зробити для того, щоб перебудувати
відповіді так, щоб вони стали неповними реченнями (Потрібно
опустити окремі члени речення, уникаючи невиправданих повторів.)
-
Як саме ви запишете подані речення - як пряму
мову чи діалог
-
Пригадайте правила
запису діалогу. ( Кожна репліка пишеться з нового рядка, перед нею ставиться тире. Якщо
репліки супроводжуються словами автора, то після слів автора ставляться кома
(знак питання, знак оклику) і тире, слова автора пишуться з малої літери. Якщо
слова автора стоять перед реплікою, то після них ставиться двокрапка, репліка
записується з нового рядка і перед нею ставиться тире.)
1)
- То Василько живий ! - скрикнули разом Яким і
Олена.
2)
- Так усі хочете забирати пашпорти?- скрикнув
управляючий.
-
Усі, - відповіли.
3)
- Ти мене забула.
-
Ні, не забула .
4)
- Ніно, ти завтра приїдеш?
-
Не знаю , чи завтра.
5)
- Чіпка продав хліб.
-
Кому?
6)
- Чи не семінарист?- питає старий з брички.
-
Ні вже, не семінарист, - відказав Антось.
( Можна три речення переробити колективно, а три - самостійно
.)
1.
Самостійна робота.
-
Зробіть самостійно синтаксичний розбір поданих
речень.
I
в. 1) -
Живий... ( розповідне, неокличне, просте, двоскладне, неповне ( пропущений
підмет), непоширене, неускладнене)
II
в. 2)
Кому? (питальне, неокличне, просте, двоскладне, неповне
( пропущений підмет, присудок, додаток), поширене,
неускладнене)
( Завдання перевіряється шляхом взаємоперевірки)
IV
Підсумок уроку.
-
Що нового про просте речення ви дізналися під
час вивчення даної теми?
-
Як відрізнити повне речення від неповного?
-
Які особливості інтонації в неповних реченнях?
-
Де використовуються неповні речення?
-
Для чого потрібні знання, одержані під час
вивчення теми?
V Домашнє завдання.
Параграф
3, підготуватися до тематичного оцінювання з теми „Неповні речення”
Немає коментарів:
Дописати коментар