вівторок, 29 березня 2016 р.

Вдумайтесь, батьку і мама, в ці      слова. Що ми
залишаємо в серцях своїх дітей - залишаємо    своїми ділами і
словами, вчинками і почуттями? Чим запам’ятаємось нашим дітям, чим піднесемо себе в їхніх очах? Людина залишає себе насамперед у людині... Якщо ти хочеш залишитися в серці людини - виховай своїх дітей.
Василь Сухомлинський.
Те, з чим Василь Олександрович Сухомлинський ввійшов у педагогічну науку і практику    школи, це, звичайно, любов і повага до дитини. Він говорив, що дитина - це         не майбутні дорослі, як це стверджувалось тоді, а самодостатня унікальна особистість, яка живе повноцінним життям. Гуманізм, любов, людяність - провідна риса його творчості, вона ніколи не втратить своєї актуальності. У 60-х роках великий педагог дійшов висновку, що виховувати слід на цінностях і створив хрестоматію з етики.
А сьогодні і ми і західна педагогіка говоримо про те, що ціннісні орієнтації повинні лежати в основі виховання.
Асоціація Василя Сухомлинського була створена для того, щоб кожна область з її навчальними закладами пізнала витоки творчості вченого, поширювала і практично освоювала велику спадщину, підтримувала його ідеї на батьківщині та за її межами. Адже школа - це маленька держава. Але держава особлива.
Визначальною силою і водночас стратегічною метою незалежної України в розвиткові її державності є людина та її ідейні прагнення, моральні принципи, творчий потенціал, матеріальне благополуччя. Зростають нині вимоги перед школою, перед учителем.
З 1999 року Киїнська ЗОШ І - III ступенів є опорною школою по вивченню і впровадженню спадщини Василя Сухомлинського. Його спадщина підняла на неосяжні висоти гуманістичне ставлення до дітей. Над цим б'ється людство. Сукупністю своїх праць педагог став урівень зі світовою педагогікою. Всі його твори легко читаються, незважаючи на серйозність думок. Педагогічний колектив нашої школи написав для себе свого роду „Пам’ятку”. Поради вченого-практика вчителі відшукали в таких книгах, як „Серце віддаю дітям”, „Листи до сина”, „Павлиська середня школа", „Сто порад учителю”, „Розмова з молодим директором" та ін. Намагаємось, щоб кожна ідея педагога матеріалізувалась в практичній діяльності наших вихованців.
Врахували побажання молодих вчителів:
·        Переконуватиму дитину , що в неї є позитивні якості. Не даватиму їй утвердитись, що вона невдаха.
·        Наголошуватиму на позитивних якостях дитини перед товаришами, батьками.
·        Остерігатимусь травмувати душу дитини, оберігатиму слабких і сором’язливих.
·        Не боятимусь бути ласкавим і душевним.
·        Розвиватиму у дітей уміння захищати свою позицію.
Питання, що хвилюють сучасну школу, можемо знайти у багатющій спадщині вченого.
Реалізувати науково-методичну проблему „Розвиток почуття любові до батьківщини і свого народу як основи духовного розвитку особистості, виховання свідомого громадянина України, шанобливого ставлення до історичних та культурних надбань народу” допомагають творчі групи вчителів початкових класів та вчителів-філологів. Всі педагоги - опрацювали велику кількість літератури. На педагогічній раді вивчено теоретичні аспекти проблеми і намічено план роботи. Вивчили положення про опорну школу, яка розкриває систему роботи педагогічного колективу щодо озброєння учнів глибокими і міцними знаннями основ наук, забезпечення високого рівня їх вихованості, дотримання єдиних вимог до учнів, підвищення їх відповідальності за якість навчальної праці, вироблення свідомої дисципліни, високих моральних якостей, формування соціально активної особистості.
При опорній школі створено методичну раду, на засіданнях якої вивчаються питання освіти у педагогічній спадщині Василя Сухомлинського.     
             Розробляється тематика лекцій для батьків за порадами вченого. Відбуваються уроки обміну досвідом роботи вчителів. Проходять звіти творчих груп учителів початкових класів з проблеми „Впровадження педагогічної спадщини Василя Сухомлинського" вчителів-філологів з питання „Формування національної свідомості учнів у процесі вивчення мови та літератури” та звіти методичного об'єднання класних керівників з питання „Формування естетичних смаків учнів на національних традиціях українського народу”.
Наша школа є базовою для організації методичної роботи з учителями та керівниками шкіл району, основними формами роботи є практичний показ сучасних форм та методів педагогічної праці на уроках та інших навчальних заняттях, а також під час позакласноїта позашкільної роботи:
·        консультації (індивідуальні та групові);
·        відкриті уроки та виховні заходи;
·        семінари-практикуми:
·        науково-практичні конференції;
·        педагогічні читання;
·        стажування тощо.
Проведено семінари-практикуми для слухачів курсів при ІУППО та молодих керівників шкіл області, конференцію для словесників району.
Завдання, які вирішує наша школа, відображені у відповідних розділах перспективного та річного планів роботи школи        
Проведено такі заходи:
·        „Проблеми вдосконалення уроку   в педагогічній спадщині        Василя
Сухомлинського” (конференція);
·        шляхи ефективності уроку в педагогічній спадщині  Василя
Сухомлинського;
·        Сухомлинський В.О. про      створення гігієнічних   умов,
·        психологічного мікроклімату як необхідної умови проведення
уроку;
·        забезпечення культури розумової прані учнів на уроці;
·        Сухомлинський В.О. про реалізацію виховного потенціалу уроку;
·        питання оцінки знань, умінь та навичок учнів в педагогічній спадщині вченого;
·        Василь Сухомлинський про аналіз уроку як засіб підвищення його ефективності.
·        Щороку у вересні місяці в школі проходить тиждень - пам’яті Василя Сухомлинського:
·        години класного керівника, бесіди „Спадщина великого педагога”, „Життя та діяльність Василя Сухомлинського”;
·        батьківський лекторій „Василь Сухомлинський про виховання";
·        науково-практична конференція „Ідеї Василя Сухомлинського в дії”;
·        виставка творчих робіт учнів „Виховує краса”;
·        конкурс учнівських творів „Чому можна навчитись у природи”.
На загально шкільних батьківських зборах прочитано лекцію „Сухомлинський про естетичне виховання”.
В школі створено методичний кабінет, який виступає координатором методичної роботи з педагогічними працівниками. Зібрано нормативні документи з питань організації навчально-виховного процесу, виховної роботи з учнями, необхідна психолого-педагогічна методична і довідкова література, матеріали передового педагогічного досвіду. Є добірка матеріалів для проведення лекцій для батьків, вчителів, а саме: „Проблеми сімейного виховання у педагогічній творчості Василя Сухомлинського”, „Спадщина вченого у роботі з класним колективом”, „Поради видатного педагога”, „Філософія дитячого щастя за ідеями Василя Сухомлинського”, „Василь Сухомлинський про виховання у дітей загальнолюдських духовних цінностей”, „Уроки мислення серед природи та їх використання на уроках розвитку мовлення", „Рідне слово у творчій спадщині видатного педагога” та ін. Зібрано добірку матеріалів для проведення виховних годин, а саме: „Людина починається з добра”, „Здоров’я - основа життя”, „Вічний слід”, „Зоряні світанки” та ін.
Вчителі школи підготували реферати на тему: „Позакласна робота в педагогічній спадщині Василя Сухомлинського”, „Педагог про планування виховної роботи та як проводити виховні години з колективом”, „Педагогічна творчість Василя Сухомлинського у протистоянні гуманізму з авторитаризмом” та ін.
А саме основне ми бачимо, щоб був ефективний кінцевий результат, а тому і працюємо в єдиному напрямку (навчальна і виховна робота).
Читайте твори Василя Сухомлинського і ви знайдете відповіді на всі запитання, які стоять перед сучасною школою.


Немає коментарів:

Дописати коментар