четвер, 17 березня 2016 р.

Тема: Аналіз контрольного диктанту «Хороше в лісі !»
Мета: проаналізувати написаний на попередньому уроці диктант; повторити основні орфограми та пунктограми; розвивати правописні навички учнів; виховувати любов до природи.
Тип уроку: узагальнення та систематизація вивченого матеріалу
Обладнання: текст диктанту(див. додатки).
Хід уроку:
І. Мотивація навчальної діяльності
Організаційний момент.
Оголошення теми та мети уроку.
Оголошення результатів диктанту.

ІІ. Робота над помилками.
Робота над удосконаленням пунктуаційної грамотності.
Завдання: продовжіть  речення  та розставте розділові знаки.
         У тексті диктанту згадувалися такі дерева…(Учні вводять в речення назви таких дерев: дуб, клен, ясен, береза, липа, кислиця та груша, горобина, черемха, осика)
Діти, подивіться уважно на перелік усіх дерев,на яке питання відповідають ці слова?
До якої частини мови вони належать?
Укажіть до якого члена речення вони відносяться?
Як називаються такі слова?
Визначіть зв΄язок між однорідними членами речення(безсполучниковий, сполучниковий, змішаний).
Поясніть вживання розділових знаків при безсполучниковому, при сполучниковому та при змішаному зв΄язку однорідних членів речення.
Психоемоційна релаксація.
     А зараз, перш ніж розпочати серйозну роботу давайте з вами трошки відпочинемо та помріємо. Заплющіть, будь ласка, очі.  Ми перенеслися з вами до чудового літнього лісу. Настав вечір 7 липня, коли люди проводять обряд Купала. Кожен, хто прийшов на свято має «очиститися» вогнем – перестрибнути через купальське багаття і водою – скупатися чи облитися нею, а після цього йти до лісу, щоб побачити, як цвіте папороть. А хто побачить цей цвіт, той матиме чудодійні властивості: розумітиме мову тварин і рослин, лікуватиме хвороби, знаходитиме скарби. Уявіть собі, що саме вам вдалося знайти та побачити цю чарівну квітку папороті і ви почули розмову дерев, що знаходилися поруч.
Завдання: запишіть репліки дерев, використовуючи правила вживання розділових знаків при прямій мові.(Учні повторюють пунктограму «Пряма мова»).
Робота над удосконаленням орфографічних умінь.
Завдання: запишіть речення, правильно розставте розділові знаки, вставте пропущені букви та поясніть орфограми.
Українс…кі ліси – народне б…га…ство, бе…цін…ий дар природи. Просторі лісові мас…иви знаходять…ся на Поліс…і, Закарпат…і, Львів…ині, у Чернівец…кій області. У лісах р…стуть д…рева різних порід. (Не)скласти ціни скарбам, щедро ро..сипаним по лісах.
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
Вправа з ключем.
Завдання: вставте пропущені букви та поясніть орфограми. Поєднайте усі вставлені букви та прочитайте закодований вислів .
О…бігти, зв…селяти, Степан (Р)руданський, ож…ледь, ни…че, уш…стьох, турис…ський, дон…чин, Іван (П)підкова, і…раціональний, д…ван, (Р)рута, к…ридор, ві…дати, десь…безодні.(Відповідь – бережіть природу).

ІV. Повідомлення домашнього завдання: напишіть твір-мініатюру на тему: «Ліс - легені планети », використовуючи речення з прямою мовою та однорідними членами речення.

V. Підсумки, оцінювання.
Додаток
Текст диктанту
        Хороше в лісі !
  Трьома ярусами розкинулось зелене мереживо лісу.
  У найвищому ярусі шуміли вершини дуба, схилялися до них розлогі клени та узорчасті ясени, ледь ворушили косами святкові берези.
  Нижче – густим вбранням своїм пишалися липи, несли щедрі дари і грілися під сонцем рясні від урожаю дикі кислиці та груші, вигравали густим багрянцем китиці горобини, чорніли ягоди черемхи, шуміли безперестанку осики.
  А третій ярус суцільно покрив благородну землю. Тут росли колючі кущі терну, шипшини та глоду, красувалися та зріли на вітах ламкої крушини темно – червоні ягоди, що їх у народі звуть вовчими. Та все  ж найбільше й найщедріше живила земля зарості горішини.
  Багатий ліс. Красивий ліс. Скільки тут пташиного співу, якими пахощами сповнене повітря!
«Як тут хороше! » - промовляє сама до себе Зінька (За М. Шияном).
                                                                                         119 слів


Немає коментарів:

Дописати коментар