вівторок, 29 березня 2016 р.

ТЕМА. Синтаксичний розбір неповних речень.
Мета. Вивчити учнів робити синтаксичний розбір неповних речень, відрізняти неповні речення від односкладних речень. Розвивати навичку здійснювати аналіз речень. Виховувати духовність. Обладнання: підручник.
-          Зачитати речення вправи 131 (с. 49). Що ви зробили для того, щоб стала зрозуміла думка речень? (Доповнили їх окремими членами речення )
-          Розказати про неповні речення, використовуючи питання підручника на сторінці 49.
1.                Актуалізація опорних знань .
-                     Визначте види речень.
1) Зустрівшись із піснями В.Литвина, зазираєш у якесь казкове дзеркало, (односкладне, повне ). 2) В ньому відбивається глибінь віків. ( двоскл., повне) 3) Про що його пісні? ( двоскл., неповне) 4) Про чесність, вірність, чистоту душі, (двоскл., неповне) 5) В них турбота про рідну мову, пісню, культуру, (двоскл., неповне)
-                     Зробіть висновок про різноманітність речень.
2.                Коментоване письмо.
-                     Зробіть синтаксичний розбір речень.
1)               Про що його пісні (питальне, неокличне, просте, двоскладне, неповне (пропущений присудок), поширене , неускладнене.)
2)               Про чесність, вірність, чистоту душі, (розповідне, неокличне, просте, двоскладне, неповне (пропущений підмет і присудок), поширене, ускладнене однорідними додатками)
3)               В них турбота про рідну мову, пісню, культуру, (розповідне, неокличне, просте, двоскладне, неповне (пропущений присудок), поширене, ускладнене однорідними додатками.)
3.                Творча робота. Вправа 133, с. 50.
-                     Прочитайте завдання до вправи 133, с.50.
( Перевірка діалогів проводиться в усній формі з коментарями учнів, які перевіряють свого товариша по парті.)
IV. Підсумок уроку.
-          Де найчастіше вживаються неповні речення?
-          Для чого ми повинні вміти будувати окремі висловлювання у формі неповних речень?
-          Які особливості інтонації в неповних реченнях?
V. Домашнє завдання.
Вправа 131, с.49; питання на с. 49 (усно)



Немає коментарів:

Дописати коментар