Мета. Вивчити учнів
робити синтаксичний розбір неповних речень, відрізняти неповні речення від
односкладних речень. Розвивати навичку здійснювати аналіз речень. Виховувати
духовність. Обладнання: підручник.
-
Зачитати речення вправи 131 (с. 49). Що ви
зробили для того, щоб стала зрозуміла думка речень? (Доповнили їх окремими
членами речення )
-
Розказати про неповні речення, використовуючи
питання підручника на сторінці 49.
1.
Актуалізація опорних знань
.
-
Визначте види речень.
1) Зустрівшись із
піснями В.Литвина, зазираєш у якесь казкове дзеркало, (односкладне, повне ). 2)
В ньому відбивається глибінь віків. ( двоскл., повне) 3) Про що його пісні? (
двоскл., неповне) 4) Про чесність, вірність, чистоту душі, (двоскл., неповне) 5)
В них турбота про рідну мову, пісню, культуру, (двоскл., неповне)
-
Зробіть висновок про різноманітність речень.
2.
Коментоване письмо.
-
Зробіть синтаксичний розбір речень.
1)
Про що його пісні (питальне, неокличне,
просте, двоскладне, неповне (пропущений присудок), поширене , неускладнене.)
2)
Про чесність, вірність, чистоту душі,
(розповідне, неокличне, просте, двоскладне, неповне (пропущений підмет і
присудок), поширене, ускладнене однорідними додатками)
3)
В них турбота про рідну мову, пісню, культуру,
(розповідне, неокличне, просте, двоскладне, неповне (пропущений присудок),
поширене, ускладнене однорідними додатками.)
3.
Творча робота.
Вправа 133, с. 50.
-
Прочитайте завдання до вправи 133, с.50.
( Перевірка діалогів
проводиться в усній формі з коментарями учнів, які перевіряють свого товариша
по парті.)
IV. Підсумок уроку.
-
Де найчастіше вживаються неповні речення?
-
Для чого ми повинні вміти будувати окремі
висловлювання у формі неповних речень?
-
Які особливості інтонації в неповних реченнях?
V. Домашнє завдання.
Вправа 131, с.49; питання на с.
49 (усно)
Немає коментарів:
Дописати коментар