четвер, 17 березня 2016 р.


ТЕМА. ЛЕСЯ ВОРОНИНА - СУЧАСНА ПИСЬМЕННИЦЯ, АВТОРКА БАГАТЬОХ КНИГ ДЛЯ ДІТЕЙ. ФАНТАСТИЧНА, РОМАНТИЧНА, БАГАТОЕПІЗОДНА ПОВІСТЬ «ТАЄМНЕ ТОВАРИСТВО БОЯГУЗІВ, АБО ЗАСІБ ВІД ПЕРЕЛЯКУ №9».
Мета: зацікавити шестикласників особою сучасної письменниці, її творчістю; поглибити знання про епічні твори, зокрема повість; допомогти учням усвідомити ідейно-художній зміст твору; розвивати навики виразного читання, вміння добирати цитати для підтвердження власної думки; прищеплювати інтерес до пізнання нового, виховувати прагнення до самовдосконалення, самореалізації в ім’я добра.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: портрет Лесі Ворониної, , ілюстраційний матеріал, книжкова виставка письменниці.
Епіграф уроку:
Зроби те, чого боїшся, і ти побореш страх.
Марк Твен

Х І Д У Р О К У
І. Організаційний момент.
1. З’ясування емоційної готовності до уроку.
- З яким настроєм ви прийшли на сьогоднішній урок?
- Чого побажаєте іншим?
- Як ви гадаєте, який емоційний стан героя (наляканого зайця), зображеного на цій ілюстрації (Страх).
- Чи боїтеся ви чогось у житті?
2. Асоціативні вікна.
Поясни лексичне значення
Страх – це…
Намалюй символ
Створи асоціативний ланцюжок
Підбери антоніми
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Поетична хвилинка.
- Боягузів завжди осуджують у народі, вони є і предметом насмішок. Про них складено багато гуморесок, жартів та анекдотів. Ось один із них.
Лев зібрвав усіх звірів і говорить:
- Сьогодні будемо їсти найбільшого боягуза.
Зaєць виривається вперед і кричить:
- Кaбaнa в образу не дaм!!!
- А як можна побороти страх?
- Відповідь на це запитання ми спробуємо отримати впродовж декількох уроків, вивчаючи повість Лесі Ворониної «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку №9». А ще дізнаємося багато цікавого про сучасну письменницю, яка пише захоплюючі твори для дітей.
- Чи поділяєте ви цю точку зору?
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Що називається повістю?
- Яка композиція епічного твору?
- У ході читання повісті спробуйте визначити композиційні елементи повісті та жанрові особливості.
ІІІ. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
1. Розповідь про письменницю (Мультимедійна презентація «Леся Воронина»).
Леся Воронина (справжнє ім’я Вороніна Олена Анастасіївна) – улюблена письменниця багатьох дітей, журналістка, перекладачка.
Літературні псевдоніми:
Гаврило Ґава, Ніна Ворон, Олена Вербна, Сестра Лесич.
Народилася 21 березня 1955 року у Києві в письменницькій родині.(«Назвали Лесею на честь Лесі Українки, та в паспортному столі не захотіли записувати, сказали: «Таково імені нєту», а Леся, мовляв, – похідне від Лариси або Олександри, тож мама записала мене Оленою. Та я все життя – Леся»). Дід - Прохор Воронин - був письменником, тато - художником-оформлювачем та реставратором. Мама перекладала книжки з кількох європейських мов. Маленька Леся почувалася білою вороною, бо розмовляла у російськомовному Києві українською. Рано почала читати. І сама дуже швидко почала вигадувати різні історії. («Мені здавалося, що це є в кожної людини. З подивом дізналася, що такі здібності мають не всі, а діти ж люблять різні цікаві історії! Я й стала таким собі неформальним лідером у садку, а потім у школі. Мої однокласники страшенно любили слухати ті кумедні побрехеньки. А ще я вміла досить точно копіювати й пародіювати інших, вигадувала різні сценки. Та хоча зростала в літературному середовищі, письменники здавалися мені якимись особливими, унікальними – куди вже мені до тих небожителів?! Але все одно писати почала рано (для себе) десь у першому класі»).
1972 р. вступила на заочне відділення філологічного факультету Київського держуніверситету ім. Т. Г. Шевченка, який закінчила 1979 р. За роки навчання встигла попрацювати кур’єром у Спілці письменників України, лаборантом у школі, електромонтером на деревообробному комбінаті, екскурсоводом у Музеї народної архітектури та побуту в Пирогово і т. д. Мандрувала Україною (автостопом) та Польщею (на байдарках). Протягом 1987–1991 рр. працювала редактором відділу літератури та мистецтва журналу «Україна». З 1991 року працювала у дитячому журналі «Соняшник» (з 1992 до 2006 року— головним редактором часопису). Нині – автор та ведуча програм на радіо «Культура». Член Спілки письменників України, член Асоціації Українських письменників. Пише для дітей, бо вважає, «що найкращі люди – це діти й підлітки, вони щирі й безкомпромісні. Вони вірять, що світ можна змінити на краще, вміють дружити й жертвувати собою заради іншого, сприймають життя оголеними нервами. Це вже потім на людині наростає захисний панцир і вона вчиться йти на компроміси, пристосовуватися й відмовлятися від найцінніших речей заради грошей, слави, посади…»
В одному з інтерв’ю Леся Воронина зауважила:- Мені здається, що найгірші вчинки людина робить під впливом страху. Наше суспільство ніби й справді заражене вірусом страху, і я дуже хочу, щоб ми його позбулися. Щоб ми не привчали своїх дітей змалечку пристосовуватися й озиратися на всі боки, втягнувши голову у плечі. Отож, герої моєї пригодницько-фантастичної повісті, потрапляючи у небезпечні, а часом і неймовірні ситуації, вчаться долати переляк і перемагати власну слабкодухість, рятуючи інших. А ще я переконана, що сміх — це неймовірно сильна зброя, адже всі паскудства у світі роблять люди, цілковито позбавлені почуття гумору.
- Як же подолав страх, цю тяжку недугу людства, головний герой повісті Лесі Ворониної «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку №9»? Вам цікаво, як цьому звичайному українському хлопчині, звичайнісінькому боягузові, вдалося врятувати Землю від космічних прибульців, які заразили більшість людей вірусом страху? Тож для цього пориньмо у світ пригод, романтики, фантастики, починаймо нашу захоплюючу подорож сторінками повісті.
2. Виразне читання твору (1-5 розділ).
3. Робота над змістом повісті.
Бесіда за запитаннями.
–Як звали головного героя повісті? (Клим Джура).
–Кого він вважав своїм неминучим лихом? (Кактуса).
–Яке справжнє ім’я Кактуса? (Сашко Смик).
–Коли саме розпочалася ворожнеча між Сашком і Климом? (Битися хлопці почали ще лежачи у візочках).
–Зачитайте, як після літніх канікул змінився Кактус? (Він став схожий на гібрид жирафа з орангутангом. Тобто виріс одразу на дві голови й накачав м’язи, як у Шварценеґґера).
–Як почувався Климко під час останньої зустрічі з Кактусом? Зачитайте цей епізод.(… втягував голову в плечі, як черепаха,яка помітила небезпеку й намагається сховатися у панцир…)
–Що трапилося із Климком після останньої зустрічі із Сашком? (Хлопчик несподівано полетів у люк).
–Куди потрапив Клим? ( Климко потрапляє до ТТБ).
–За що Климу стало соромно, коли він побачив себе на великому екрані? (Він побачив вулицю, по якій щодуху мчала якась зіщулена перелякана істота. Це був Климко, який тікав від Кактуса).
–Що запропонував механічний голос Климу? Як відреагував на це хлопчик? (Взяти участь у таємному експерименті. Схрестивши безіменний і середній пальці, пообіцяв стати агентом ТТБ).
–З ким познайомився Климко після того, як якась сила спрямувала його до старого будиночку? (Із Зайцем і Жуком).
–Яке завдання - випробування чекало Клима ввечері? (Стояти біля банку й грати жалісну пісеньку про байбачка).
–Повернувшись додому, про що довго думав Клим? ( Чи можна порушити клятву, яку дав ТТБ?)
–Хто з рідних працював у банку, де повинен був пройти своє випробування Клим? (Бабуся).
–Які захоплення були у бабусі Солі? (… готує найсмачніші пиріжки і понад усе на світі любить квіти).
ІV. Систематизація й узагальнення знань.
1. Складіть інформаційне гроно до слів:
школяр
Клим боягуз
«поганський Паганіні»
член ТТБ
2. Гра „Займи позицію”.
- Чи можна вважати Климка боягузом? Чому?
V. Підсумок уроку.
«Мікрофон».
- Які б поради ти дав Климкові?
- Що нового ти виніс з уроку?
- Що було найцікавішим?
VІ. Оголошення результатів навчальної діяльності.
VІІ. Домашнє завдання.
Прочитати 6-12 розділи повісті, вміти переказувати зміст; намалювати ілюстрацію до одного з розділів повісті або підібрати народні прислів’я та приказки про страх, боягузів ( за бажанням).































: ознайомити з життям і творчістю письменниці, допомогти учням усвідомити ідейно-художній зміст повісті; розвивати навички виразного читання, переказу твору та вільноговисловлення думки, прищеплювати інтерес до пізнання нового, виховувати прагнення до самовдосконалення, самореалізації в ім’я добра.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання:
 портрет письменниці, ілюстрації до твору.

Епіграф:
 Смілива не та людина, яка декларує свою

сміливість і надимає щоки, а на мою думку,
 

геройство полягає в тому, що ти долаєш свій
 

страх.
 

Леся Воронина

Х І Д У Р О К У
І. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Метод
 «Мікрофон».


  • Як ви розумієте епіграф уроку?

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Сьогодні на уроці ми познайомимось із новою пригодницькою повістю сучасної письменниці Лесі Ворониної
 «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9», в якій добро знову дає відсіч злу. І героями-переможцями є не фантастичні супер-кібер істоти, а звичайні люди, що в нормальному житті малопримітні, та ще й боягузи по суті.

У книгах нечасто боягузи є героями - радше за старою звичкою їх шпетять і страмлять і протиставляють їм сміливців, чия рука не здригнеться. А даремно, бо от деякі психологи, що вивчають феномен страхів, твердять, ніби боягузи в житті бувають чесніші в своїх почуттях за сильних духом героїв. Бо всіма фібрами переляканих душечок своїх вони відчувають тонше небезпеку, швидко на неї реагують, вони чутливіші взагалі, вони не покриті товстою корою, як куленепробивні сміливці, до чиїх почуттів буває неодразу й докричишся, та й часом їх там, насправді, й нема.

І якби світ складався з суцільних боягузів, то, може би, він був би м'якший. Це заспокійлива версія психологів, яка дуже втішає негероїв. Принаймні їхній світ не напханий робокопами - в ньому все звично й без подвигу. Отже, давайте поринемо у світ карколомних пригод звичайного хлопчика Климка, який, пройшовши випробування, поборов свій страх і став сміливим.

ІІІ. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

1.    
Слово вчителя.

Відома українська письменниця Леся Воронина (справжнє ім’я )
 народилася у Києві в письменницькій родині.( Назвали Лесею на честь Лесі Українки, та в паспортному столі не захотіли за­писувати, сказали: «Таково імені нєту», а Леся, мовляв, – похідне від Лари­си або Олександри, тож мама записала мене Оленою. Та я все життя – Леся). Дід - Прохор Воронин - був письменником, тато - художником-оформлювачем та реставратором. Мама перекладала книжки з кількох європейських мов. Маленька Леся почувалася білою вороною, бо розмовляла у російськомовному Києві українською. Рано почала читати. І сама дуже швидко почала вигадувати різні історії. (Мені здавалося, що це є в кожної людини. З подивом дізналася, що такі здібності мають не всі, а діти ж люблять різні цікаві історії! Я й ста­ла таким собі неформальним лідером у садку, а потім у школі. Мої одноклас­ники страшенно любили слухати ті ку­медні побрехеньки. А ще я вміла досить точно копіювати й пародіювати інших, вигадувала різні сценки. Та хоча зрос­тала в літературному середовищі, пись­менники здавалися мені якимись осо­бливими, унікальними – куди вже мені до тих небожителів?! Але все одно пи­сати почала рано (для себе, десь у пер­шому класі).

Навчаючись у школі, зацікавилася українським фольклором, співала у хорі «Гомін», а також захопилася східними двобоями та йогою. 1972 р. вступила на заочне відділення філологічного факультету Київського держуніверситету ім. Т. Г. Шевченка, який закінчила 1979 р. За роки навчання встигла попрацювати кур’єром у Спілці письменників України, лаборантом у школі, електромонтером на деревообробному комбінаті, екскурсоводом у Музеї народної архітектури та побуту в Пирогово та на багатьох інших роботах. Мандрувала Україною (автостопом) та Польщею (на байдарках). 1987–1991 рр. – редактор відділу літератури та мистецтва журналу «Україна». З 1991 року працювала у дитячому журналі «Соняшник» (з 1992 до 2006 — головний редактор часопису). Нині – автор та ведуча програм на радіо Культура. Член Спілки письменників України, член Асоціації Українських письменників. Пише для дітей, бо вважає, «що найкращі люди – це діти й підлітки, вони щирі й безкомпромісні. Вони вірять, що світ можна змінити на краще, вміють дружити й жертвувати собою заради іншого, сприймають життя оголеними нервами. Це вже потім на людині наростає захисний панцир і вона вчиться йти на компроміси, пристосовуватися й відмовлятися від найцінніших речей заради грошей, слави, посади…»
 

1.    
Виразне читання повісті.
2.    
Робота над змістом повісті. Бесіда за запитаннями.

Хто з нас не уявляв хоч раз себе суперагентом, який спасає Всесвіт від прибульців? Хто з нас не мріяв про подорожі в часі і про розкриття неймовірних таємниць? Хто з нас не хотів би бути членом якогось таємного товариства? Товариства ТТБ! Мріяв про це і Клим Джура, звичайний українськй хлопчик, який одного чудового ранку опиняється в штабі Таємного Товариства Боягузів. Згодом хлопчик з’ясовує, що Землю от –от мають захопити підступні космічні прибульці, які заразили більшість людей вірусом
 СТАРХУ . І головне, що порятунок людства залежить тільки від нього! Виявляється, що головне – це вміти здолати свій СТРАХ.

Розділ І - V

- Хто такий Кактус?
 ( Какатус – це Сашко Смик, сусід головного героя Клима).

- Коли саме розпочалася ворожнеча між Сашком і Климом?
 (Битися хлопці почали ще лежачи у візочках).

- Зачитайте, як після літніх канікул змінився Кактус?
 (Він став схожий на гібрид жирафа з орангутантом. Тобто виріс одразу на дві голови й накачав м’язи, як у Шварценеґґера).

- Що трапилося із Климком після останньої зустрічі із Сашком?
 (Хлопчик несподівано полетів у люк).

- Куди саме потрапив Клим?
 ( Климко потрапляє до ТТБ).

- За що Климу стало соромно, коли він побачив себе на великому екрані?
 (Він побачив вулицю, по якій щодуху мчала якась зіщулена перелякана істота. Це був Климко, який тікав від Кактуса).

- Що запропонував механічний голос Климу? Як відреагував на це хлопчик?
 (Взяти участь у таємному експеременті. Схрестивши безіменний і середній пальці, пообіцяв стати агентом ТТБ).

- З ким познайомився Климко після того, як якась сила спрямувала його до старого будиночку?
 (З двома хлопцями, яких Клим прозвав Зайцем і Жуком).

- Яке завдання - випробування чекало Клима ввечері?
 (Рівно о 21.00 стояти біля банку й грати жалісну пісеньку про байбачка).

- Повернувшись додому, про що довго думав Клим?
 ( Чи можна порушити клятку, яку дав ТТБ?)

ІV. Систематизація й узагальнення знань.

Завдання: скласти план до І-V розділів.

V. Підсумок уроку.

1.Гра „Займи позицію”.

- Чи можна вважати Климка боягузом? Чому?

- Як би ви вчинили, опинившись у такій же ситуації, як Климко?

VІ Оголошення результатів навчальної діяльності.

VІІ Домашнє завдання.
 Прочитати 6-12 розділи повісті, вміти переказувати зміст, намалювати ілюстрацію до одного з розділів повісті( для охочих).


Урок №2

Тема уроку: Леся Воронина. Фантастична, романтична, багатоепізодна, повість про виховання гідності та мужності «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9». Стосунки між різними поколіннями в родині. 


Мета уроку:
 дати поняття про фантастичну, романтичну, багатоепізодичну повість; розвивати навички виразного читання, переказу твору та вільного висловлення думки, вміння дискутувати; формувати дбайливе ставлення до свого життя, до інших людей; виховувати почуття щирості, відкритості, наполегливості  в досягненні поставленої мети, відповідальності за свої вчинки.
Тип уроку:
 комбінований.
Обладнання:
 портрет письменниці, ілюстрації до твору, текст програмового твору «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9».
Теорія літератури:
 фантастична, романтична, багатоепізодична повість.
Х І Д У Р О К У
І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1.    
Переказ, виразне читання епізодів 6-12 розділів повісті, висловлення власної думки щодо прочитаного.
2.    
Захист ілюстрацій до повісті.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Гра « Знайди код»

Учні записують у правильній послідовності події 6-12 розділів повісті.

1.    
Бенкет космічних прибульців.
2.    
Проникнення в банк.
3.    
Напад на банкіра.
4.    
Потаємний вхід у кабінеті директора банку.
5.    
Повернення із логова блакитних жаб.
6.    
Зустріч із Баксом.
7.    
Паганіні стає Чаком Норрісом.
8.    
Несподівана зустріч на будмайданчику Климка і велетенської синьої ропухи.

Правильний код: 3, 2, 6, 4, 1, 5, 7, 8.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

1. Слово вчителя.

Звісно, всі ми добре знаємо, що бути боягузом – ганебно, а брехати не можна, але… Не все так просто в цьому світі, далеко не так просто…

Боятися – ганебно? Але бояться абсолютно всі (природна реакція людини на небезпеку) і сміливець не той, хто не відчуває страху, а той, хто може подолати свій переляк і діяти не зважаючи на нього. Саме це і відбувається з Климом Джурою. Лише за один день неймовірних пригод у товаристві боягузів Клим дуже змінився, він сам себе не впізнає, бо найскладніше зламати в собі боягуза вперше, і якщо ти зміг це зробити, то набудеш досвіду мужності, який допоможе долати твій страх і надалі.
 

Пригоди тривають, завдання ТТБ не виконане. Отож, вперед – на зустріч новим пригодам.
 

V. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

1. Виразне читання 13 – 20 розділів повісті (стисло).


2.    
Бесіда за запитаннями

  • Що вразило Клима, коли він біг вулицею, повертаючись з будмайданчика? (Усі люди мали надзвичайно дивний вигляд. Вони рухалися, ніби у сповільненій зйомці).

  • Від кого отримав допомогу Клим?
     (З неба, від метелика).

  • З ким проживав Климко? (З мамою, батьком, бабусею).

  • Де в той момент знаходились батьки хлопчика?
     (На розкопках в Єгипті).

  • Де працювала бабуся Климка?
     (У банку).

  • Що найбільше ошелешело хлопчика, коли він повернувся додому?
     (Наказ бабусі. І те, що бабуся якимось чином пов’язана з ТТБ).

  • Що змусило хлопчика вступити в «бій» з прибульцями?
     (Небезпека за життя бабусі).

  • Що нового взнає Клим про свою бабусю Соломію?
     (Пані Соломія видатний учений, вона винайшла протиотруту від вірусу страху).

  • Яке нове завдання отримує Климко?
     (Спасти пані Соломію).

  • Яку інформацію отримав хлопчик з екрану старої скрині?
     («Молода бабуся» розповіла Климку про машину часу та про нові завдання – переміститися до Єгипту).

Інформаційна довідка.
 Папірус - (грец. πάπυρος) — товстий папероподібний матеріал, що виготовлявся в стародавньому Єгипті зі стебел рослини циперус папірус (Cyperuspapyrusродини осокових, яка росла на берегах Нілу. В подальшому використовувалася як основа для письмен. Папірус в перекладі з єгипетської — «дар річки». У Єгипті були бібліотеки, що містили до тридцяти тисяч сувоїв; особливо багата бібліотека була в Олександрії. Папірус настільки був поширений, що єгипетські купці загортали в нього покупцям товар.. Найдавнішому свитку папірусу налічувалося понад п'ять з половиною тисяч років. При виготовленні писального матеріалу стебла папірусу очищалися від кори, серцевина розрізалась чи розділялась на тонкі довгі смужки. Ці смужки укладали тісними рядами на гладку і рівну поверхню і змочували водою. На перший ряд розстиляли інший ряд, але вже поперек. На них викладали під прямим кутом ще один ряд смужок і поміщали під прес. Після сушки лист папірусу відбивали молотком. Потім листи папірусу, що вийшли, склеювалися в свити, а в пізніший час — з'єднувалися в книги .

Єгипетські піраміди
 - найбільша архітектурна пам'ятка Стародавнього Єгипту, одне з семи чудес світу Піраміди - це величезні кам'яні споруди пірамідальної, ступінчатої чи баштоподібної форми, збудовані як гробниці для фараонів Давнього Єгипту. Усього в Єгипті знайдено 118 пірамід. При згадці єгипетських пірамід, як правило, мають на увазі розташовані в Гізі, неподалік від Каїру Великі Піраміди. 

3.    
Слово вчителя

Усього кілька секунд і Климко перемістився до Африканського континенту. Через технічні несправності експерементальної машини часу, Климко прибув на одну добу пізніше і не встиг попередити батьків про небезпеку. Що робити? Як бути? Хлопчик розуміє, що майбутнє його сім’ ї залежить тільки від нього. Порятунок людства залежить тільки від нього. Потрібно діяти, не гаючи жодної хвилини. Треба зустріти космічних прибульців як слід.

VІ. Систематизація й узагальнення знань.

1. Слово вчителя, робота з літературознавчими словниками.

Події у художньому прозовому творі викладено в певній послідовності відповідно до задуму автора з таким розрахунком, щоб якнайповніше розкрити характери героїв, ставлення письменника до зображуваного. Це сюжет.
 

Сюжет
 – послідовність подій, яка складає зміст художнього твору. Сюжет складається з певних частин: експозиція – письменник розповідає про час і місце дії, знайомить з героями; зав’язка –подія, від якої починається історія героїв твору; розвиток дії ; кульмінація – найнапруженіший момент в житті героїв; розв’язка – чим закінчується історія.

У творі може бути змінений порядок елементів сюжету, може бути відсутнім якийсь з елементів, а кульмінацій буває кілька.

2. Проблемно – пошукове завдання.

Доведіть, що твір Лесі Вороніної «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9» є фантастичною, романтичною, багатоепізодною повістю.

Можливі аргументи:

-  прозовий розповідний твір;

- за обсягом повість більша, ніж оповідання;

-  у повісті розповідається про одну або декілька подій одного чи декіль­кох головних героїв протягом досить тривалого часу;

- це твір,
 сюжет якого ґрунтується на фантастиці, тобто уявний світ якого не відповідає наявному реальному світу або прийнятому, усталеному поняттю можливого (фантастична);

- кожний новий розділ має свій сюжет (багатоепізодична);

- незвичайна, при­годницька за подіями (романтична).

VІІ. Підсумок уроку.

1. Гра „Займи позицію”.

- Що можна сказати про родину Клима? Які стосунки між членами родини: Климком і бабусею, Климком і батьками?

Родина дуже важлива у житті кожної людини. Це найближчі, найрідніші люди, яких ми дуже любимо, які дарують нам тепло та допомагають у складних ситуаціях. Родина – це наш маленький світ, у якому все зрозуміле, дороге. Справжня родина – це більше, ніж просто бути родичами. Це особливе ставлення одне до одного. Це любов, взаємоповага, допомога і турбота. І саме такою є родина Климка Джури.

VІІІ. Оголошення результатів навчальної діяльності.

ІХ. Домашнє завдання.
 Прочитати 22-35 розділи повісті, вміти переказувати зміст, визначити елементи сюжету повісті. 

Урок №3

Тема уроку: Леся Воронина. Фантастична, романтична, багатоепізодна, повість про виховання гідності та мужності «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9». Характеристика образу головного героя Климка Джури.
Мета уроку:
 допомогти учням усвідомити глибинний зміст повісті, розкрити образи героїв; розвивати навички характеристики образів, поглиблювати вміння висловлювати власні думки та враження; виховувати почуття щирості, відкритості, наполегливості  в досягненні поставленої мети, відповідальності за свої вчинки.
Тип уроку:
 комбінований.
Обладнання:
 портрет письменниці, ілюстрації до твору, текст програмового твору «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9».
Епіграф:
 Найстрашніший ворог втрачає силу, коли стає смішним.

Леся Вороніна


Х І Д У Р О К У
І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1.    
Робота над елементами сюжету повісті.
2.    
Переказ, виразне читання епізодів 22 -35 розділів повісті, висловлення власної думки щодо прочитаного.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1.    
Клоуз – тести
1.    
Бабуся Соломія любила мугикати собі під ніс пісню групи «Бітлз»....(«Yellow submarine»).
2.    
Зброя проти синьомордів, яку запропонував Климко батькам...(мухи).
3.    
Інструмент, який знайшов батько з хлопцями в піраміді...(дримба).
4.    
Під час гри на дримбі до піраміди зліталися...(хмари оскаженілих комах).
5.    
Основна мета прибульців на Землі – це...( зробити з людей рабів, які працюватимуть на мушиних фермах).
6.    
Климко назвав спосіб пересування пірамідою... (пірамідосерфінгом).
7.    
Усі представники роду Джур втаємничені ...(у прадавні секрети характерництва).
8.    
Прибульці сховали бабусю Соломію в...(старому будиночку, де лагодять взуття).
9.    
Помічником синьомордих прибульців серед людей виявився...(Сашко Кактус).
10.
Бабуся Соля дала рятівникам...(маленьку полотняну торбину із насінням квітів).
11.
На дні полотняноїторбинки була...(записка від бабусі Соломії).
12.
Подумки Климко наказав прибульцям...(повертатися додому і ніколи не повертатися на Землю).
13.
Найуспішніший засіб від переляку бабуся клала...(в пиріжки для Климка).

ІV. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

1. Слово вчителя.

Космічні прибульці переможені, засіб від страху знайдений, і все завдяки сміливості хлопчика Климка. Климко Джура - справжній герой, але чи завжди він був таким? Щоб повніше схарактеризувати його образ, треба скласти план.
Орієнтовний план

1. Хто такий Климко Джура.

2. Вік хлопчика.

3. Зовнішній вигляд.

4. Поведінка, вчинки.

5. Заняття, уподобання.

6. Стосунки з однолітками, дорослими, рідними.

7. Риси характеру.

8. Моє ставлення до героя (що подобається, що ні).

2.
 Робота над усним твором – характеристикою героя.

V. Систематизація й узагальнення знань.

1.    
Проблемні ситуації.

Розгляньте ситуації й висловіть свою позицію.

1.    
«Займи і обґрунтуй позицію»:

а) хотів би потоваришувати з Климком;

б) не хотів би дружити з Климком;

в) мені байдуже.

2. Уявіть, що ви потрапляєте випадково до таємного товариства боягузів, ваші дії?

3.Уявіть, що ви отримали від ТТБ важливе завдання: врятувати світ від прибульців, і тільки ви його зможете виконати, ваші дії?

2.    
Робота над епіграфом.

- Як ви розумієте епіграф уроку?

VІІ. Оголошення результатів навчальної діяльності.

VІІІ. Домашнє завдання.
 Скласти кросворд за твором «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9» (для охочих), написати твір «Як я ставлюся до Климка, героя повісті «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9», і як би вчинив(вчинила) на його місці в складних ситуаціях».

Використані джерела

1.Леся Воронина. Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку №9. –Теза, 2011.-120с.

Інтернет – ресурси



Немає коментарів:

Дописати коментар